Twee journalisten...! - Reisverslag uit Pianetto, Italië van Carmen Groeneveld - WaarBenJij.nu Twee journalisten...! - Reisverslag uit Pianetto, Italië van Carmen Groeneveld - WaarBenJij.nu

Twee journalisten...!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

18 April 2016 | Italië, Pianetto

Hallo allemaal.

Voordat ik begin met de update van hoe het met me gaat heb ik een vraagje voor jullie. Vinden jullie het nog leuk dat ik jullie via deze blog op de hoogte hou van mijn ervaringen hier in Italië of niet? Ik krijg namelijk nauwelijks reacties de laatste tijd, behalve van een paar mensen die regelmatig reageren. Als jullie het niet meer interessant vinden om te lezen is dat helemaal niet erg natuurlijk, maar zo wel dan hoor ik dat graag in reacties aangezien het voor mij ook erg leuk is om jullie reacties te krijgen en te lezen. Zoals sommige van jullie het (hopelijk) leuk vinden om mijn blog te lezen, vind ik het leuk om jullie reacties te lezen! Dus...let me know! :-)

Goed...ik zal beginnen met de grote verrassing van vorige week. Vorige week donderdag (7 april), dus 1,5 week geleden alweer, zijn mijn ouders als verrassing hier op bezoek gekomen in Pianetto! Wat een leuke verrassing was dat! Natuurlijk was iedereen van de Osteria al op de hoogte van hun komst, aangezien ze in de B&B een kamer hadden geboekt. Ik moet zeggen dat iedereen donderdag ook wel erg vreemd deed. Iedereen was de hele dag met elkaar aan het fluisteren, zodra ik een kamer uit liep ging iedereen met elkaar praten, zodra ik ergens binnen kwam hield iedereen op met praten. Iedereen was de hele dag weg uit de keuken, terwijl Porto normaal nooit de keuken verlaat. En toen ik vroeg rond 18.00 hoeveel mensen we hadden die avond zei Porto dat we er maar 4 hadden, waarvan twee belangrijke journalisten. Nou ik wist dat dat niet het geval was aangezien iedereen altijd heel erg gestrest is als we journalisten hebben, en in dit geval was iedereen heel vrolijk en relaxt al de hele dag en iedereen bleef maar leuk naar me lachen de hele tijd. Dus dat vond ik wel vreemd. Ook toen ik 's middags in de keuken stond te werken zag ik een vrouw weglopen van het restaurant. Ik zag haar van de achterkant en dacht nog: 'Goh die vrouw zou van achteren zo mama kunnen zijn'. Haha dat was dus ook zo bleek later :-)
We eten altijd rond een uur of 7 voor de drukte begint. Porto had al voor iedereen eten gemaakt behalve voor mij. Hij bleef maar zeggen 'denk even goed na wat je wilt eten dan maak ik het zo voor je' maar hij stond maar voor zich uit te staren en eten maken voor mij ho maar. Dus ik dacht nog 'hallo ik heb ook honger hoor net als de rest'. Rond half 8 werd ik de keuken uit geroepen omdat er twee Nederlanders waren en niemand Nederlands kon, en dat waren dus papa en mama! Wat een leuke verrassing! Aangezien het heel rustig was mocht ik die avond gezellig mee eten in de Osteria met papa en mama. Erg gezellig en ook wel bijzonder het van de andere kant mee te maken ipv uit de keuken! :-)
De dagen erna heb ik gewoon moeten werken natuurlijk. Vrijdag en zaterdagochtend hebben we nog een paar uurtjes gezellig samen gehad voor mijn werk. Zaterdag en zondag hele drukke dagen in de Osteria dus veel gewerkt. Zondagavond heb ik echter lekker vrij gekregen omdat er maar 2 gasten waren en dus heb ik lekker met papa en mama kunnen eten. Maandag had ik natuurlijk vrij dus zijn we lekker een dagje naar Rimini geweest en hebben we 's avonds nog heerlijk Slow Food gegeten in Forlí. Al met al een paar super dagen!

Afgelopen week weer een hele drukke week gehad. Afgelopen zondag hadden we een lunch voor een groep van Slow Food aangezien Slow Food gisteren 30 jaar bestond. Dus een lunch voor 40 mensen in de B&B terwijl ook de Osteria gewoon open was. Ik mocht met een collega de Slow Food lunch verzorgen. Lange en drukke dag maar wel erg leuk om te doen. De voorbereidingen hiervoor kostten ook veel tijd natuurlijk dus veel gewerkt deze week en lange dagen gemaakt. Vandaag lekker vrij en dat doet me wel eventjes goed :-)

Afgelopen donderdag besloot mijn telefoon helaas dat hij de grond heel graag van dichtbij wilde bekijken. Daardoor is helaas mijn scherm gebroken... Vandaag laat ik het scherm maken. Elk nadeel heeft echter een voordeel aangezien ik nu lekker in de zon op een terras zit in Santa Sofia, waar ik toevallig internet blijk te hebben dus jullie een bericht kan sturen :-)
Ondanks dat het erg balen is dat mijn scherm gebroken is, kan ik het erger treffen dan nu hier lekker buiten in het zonnetje te zitten met een verse foccacia met salami! :-)

De tijd gaat snel. Ik heb nog twee weken te gaan en dan zit mijn stage er alweer op. Komende week een hele drukke week weer aangezien we vrijdagavond een 'cluedo diner' verzorgen in een theater in de buurt en het volgende week maandag hier een feestdag is waardoor we gewoon open zijn. Wel heel leuk natuurlijk! Zaterdag 30 april ga ik terug naar mijn vertrouwde Bra. Ook al leer ik hier heel veel, is het denk ik ook wel leuk om weer naar Bra te gaan. Daar ga ik nog twee weken in de kantine van school werken. Daarna gaat de school weer beginnen.

Zo, dat was even een update weer van mijn kant! Ik hoop dat in Nederland alles goed gaat!
Ik zal snel weer schrijven, als ik reacties krijg natuurlijk haha :-)

Liefs, Carmen

  • 18 April 2016 - 14:44

    Miranda:

    Hi carmen. Wij vinden het altijd weer leuk om jouw verhalen te lezen hoor

  • 18 April 2016 - 15:13

    John:

    Hoi Carmen, wij vinden het ook leuk om je belevenissen te lezen hoor. Dus ga er vrolijk mee door. Wat ons betreft gaat het allemaal goed in Nederland. Ik wist dat je ouders je zouden komen verrassen, maar mijn geheimhoudingsplicht geldt alleen tijdens kantooruren. Waarmee ik wil zeggen, zonder erg verklap ik wel eens wat. Vandaar de terughoudendheid in reacties van mijn kant. En mijn belevenissen zijn nou niet altijd het vermelden waard. Ik kan je wel melden dat ik afgelopen weekend naar een whiskyfestival in Leiden ben geweest. Dat was erg leuk, maar ik heb er een beetje een dubbel gevoel over. Het is leuk en interessant om zoveel verschillende whisky's te kunnen vergelijken. Proeven, ruiken en ga zo maar door. Het nadeel is dat je best veel te proeven krijgt in een relatief kort tijdbestek. Dus naarmate de tijd vordert wordt je "scherpte" wat minder. En des avonds moest ik nog naar Harry Sacksioni. Was ook top trouwens. Maar dat zijn dingen die ik niet ieder weekend meemaak. Maar ik zal proberen wat vaker te reageren. Keep up the good work, zoals de Italianen zeggen. Groetjes, John (en Tineke ongetwijfeld ook)

  • 18 April 2016 - 15:35

    Oudtante Bella:

    Tja meisje, je weet dat ik altijd geniet van je relaas. Interessante journalisten die Nederlanders! Jij boft toch maar dat ze je overal nareizen. En natuurlijk boffen zij dat ze een dochter hebben die zulke leuke dingen doet en dan is het fantastisch dat ze graag willen zien hoe je dat doet. Wel leuk die variatie, eerst kantine en dan weer aan de studie. Liefje hartelijke groeten en een knuffel Bella

  • 18 April 2016 - 16:15

    Juul:

    En niet alleen in Nederland worden jouw verhalen gevolgd maar ook vanuit Dubai hoor! Dus gewoon lekker blijven doen!! Dikke kus xxx

  • 18 April 2016 - 18:01

    Jos:

    Lieve Carmen, natuurlijk lezen wij je blogs altijd maar een reactie schiet er inderdaad wel eens bij in omdat het in verhouding tot jouw belevenissen toch wat minder spannend is wat wij hier mee maken. Dat paps en mans zouden komen wisten wij uiteraard ook lekker eerder, maar net als in Barcelona; our lips were sealed.
    Toen zij bij ons waren voor hun vertrek werd ik ook al vermanend toegesproken dat het wel de bedoeling was dat er af en toe gereageerd werd op jouw schrijfsels met de toevoeging dat dit van een soort "plaatsvervangende opa en oma" ook wel verwacht werd. Nou zijn wij veel genoemd; tot en met JW's schoonouders (!!!) maar plv opa en oma was toch wel heel bijzonder.Vermaak je nog nog de komende tijd in het B&B en daarna op de hoofdstek in Bra en tot je volgend verhaal. Groeten Jos en Elly

  • 18 April 2016 - 19:28

    Tineke Verhulst:

    Neeeeeeeee! Niet stoppen.

    Ik vind het altijd erg leuk om je belevenissen te lezen. Heb niet altijd direct gelegenheid om te reageren.
    Maar blijf voor schrijven.
    Groeten vanuit Gouda
    Tineke en Pieter

  • 18 April 2016 - 19:35

    Tineke Verhulst:

    Ik ga proberen om iedere keer een reactie te geven, komt er niet altijd van. Maar ik blijf het leuk vinden. En dat je ouders kwamen: ja, dat is wel heel leuk. En wat vliegt de tijd. Ben je daar alweer bijna klaar. Succes nog even daar!
    Gr. Tineke

  • 18 April 2016 - 22:45

    Mama:

    Hahaha, dat wist je nog niet he, dat ik in een vorig leven journalist was!!!! :-)
    Nou, het is toch knap dat alle personeel hun mond hebben kunnen houden terwijl het voor ons toch echt de vraag was of ze 'die Engelse toelichting' wel begrepen hadden!!!
    En ook wij vonden het heel gezellig ( 'ik ' was eigenlijk net zo verrast als jij omdat papa 'mij' weer verrast had met deze trip!!!
    Het was super om te zien waar je stage loopt en het eten bij jullie is goddelijk!!!

    En ik snap heel goed dat het voor jou ook leuk is om reacties vanuit Nederland te lezen, net zo goed als wij het leuk vinden om jouw verhalen te lezen!!,
    Succes nog met de laatste weken.........xxxxx

  • 19 April 2016 - 07:04

    Oom Karel:

    Hallo lieve nichtje,

    leuk om te lezen, dat het goed met je gaat daar in Italië en zeker leuk om te horen, dat je vader & moeder je hebben verrast. Even nav jouw eerste vraag: blijf vooral bloggen. Je houdt op die manier de 'achterblijvers' op de hoogte en mensen die geïnteresseerd zijn, lezen en/of reageren toch wel. Uit het oog is immers nog niet uit het hart, toch?
    Nog veel plezier tijdens de afsluiting van deze stage en tot hoors/app's of whatever.

    Groetjes uit Heerlen.

  • 19 April 2016 - 18:59

    Ed:

    Jouw reisverslagen worden niet alleen in Nederland en Dubai gelezen, maar ook in Griekenland. Ik zit nu op mijn balkon van een appartement in Argassi, zo'n 5 kilometer van de hoofdstad van t eiland Zakynthos. En denk de hele tijd aan jou en aan Slow cooking. Gisteravond, omdat ik een Pizza had besteld om 1955 uur die uiteindelijk om 2302 werd geserveerd. Afgelopen zondag omdat ik toen vlees at wat echt veel te Slow gecookt was. En vanmiddag omdat ik een heel lief, mooi wit geitje zag spelen en mij afvroeg hoe die zou smaken nadat jij die Slow gecookt zou hebben.. Leuk te lezen dat je weer verrast bent door je moeder en vader. K wist het al veel langer, maar mocht niks zeggen van JW. Anders zou-ie mij Slow cooken. Hier in Griekenland alles goed... Heel mooi weer, lekker zeewater (kan t weten, heb al een litertje of 2 op) en veel gratis ouzo... Als jij lekkere hapjes mijn kant uit stuurt, krijg jij n glaasje ouzo en een heerlijk klaargemaakt geitje (als ik m te pakken krijg). Tot later weer en hoop dat alles fysiek weer oke is..

  • 24 April 2016 - 19:12

    Marjo:

    Hoi Carmen, wij vinden het hartstikke leuk je blog te lezen. Ik print het voor Julia uit. Zo dat wij beiden op de hoogte blijven van je Italië avontuur. Zou jammer zijn als je stopt ...
    Hoe gaat het met je voet. Is het allemaal goed genezen ? Wat een verrassing - die twee journaliste. Je ouders boffen om "verplicht" een bezoekje te brengen aan hun dochter. Belangrijk is dat jullie enkele dagen samen hebben genoten. Tja en dat zonnetje in Italië, wij worden een beetje jaloers. Momenteel is het bij ons bbbrrrr ... en voor de komende week al geen betere vooruitzichten. In Bocholtz gaat het zijn gangetje - gewoon werken, koken, boodschappen, wandelen, bezoekje theater enz.enz. Niks spannends .. het is oké zo.
    Jij gaat maandag aan je laatste stage week beginnen. Een pakket ervaring uit de Osteria neem je mee naar Bra. De treinreis, hopelijk zonder rare Italianen ( alhoewel mijn vriendin zegt Italianen zijn een beetje gek ) brengt je weer terug naar "huis". Lieve groetjes van de dames uit het Limburgse land.

  • 26 April 2016 - 14:21

    Hanny Kuijs :

    Juliette leest altijd jou verslagen voor tijdens het avond eten alleen nu was het er nog niet van gekomen. Wij ( Harm Juliette en ik) vinden het altijd geweldig leuk om jou belevenissen te volgen. Je schrijft ook erg leuk. Gewoon doorgaan wij vinden het helemaal geweldig!!

    heel veel groetjes Hanny Kuijs

  • 27 April 2016 - 18:29

    Marianne :

    Hallo Carmen, ik heb vanmiddag wederom enkele verhalen van jou mogen gelezen. Wat maak je toch een hoop mooie dingen mee en wat een verassing dat je ouders langs zijn geweest in het prachtige Italie. Blijf vooral schrijven dan ruik en proef ik al het lekkere eten wat het zonnige Italie te bieden heeft. Geniet van je laatste dagen bij je stage adres en een veilige reis terug naar Bra. Blijf vooral schrijven!
    Lieve groetjes uit een koud en nat Gouda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Hallo allemaal, Ik ben Carmen Groeneveld. Vanaf 13 januari zal mijn studie aan de University of Gastronomic Sciences beginnen in Bra, Italië. Hier zal ik een jaar de Master in the Slow Art of Italian Cuisine volgen. Omdat ik van velen het verzoek heb gekregen om weer een blog te schrijven, net als toen ik in Barcelona zat, heb ik besloten om dat weer te doen. Vandaar bij deze mijn blog die ik geregeld zal bijhouden vanuit Italië. Ik hoop dat jullie er veel leesplezier aan zullen beleven. Groetjes Carmen

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 40481

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

University Of Gastronomic Sciences

Landen bezocht: