Carmella!!! Vieni qua! - Reisverslag uit Forte dei Marmi, Italië van Carmen Groeneveld - WaarBenJij.nu Carmella!!! Vieni qua! - Reisverslag uit Forte dei Marmi, Italië van Carmen Groeneveld - WaarBenJij.nu

Carmella!!! Vieni qua!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

29 Augustus 2016 | Italië, Forte dei Marmi

Lieve allemaal,

Daar ben ik dan weer eens met een update! Hoe is het met jullie? Lekkere vakantie gehad voor degenen die weg zijn geweest? Ik hoorde dat de scholen weer begonnen zijn/gaan beginnen, dus voor velen zal dan ook het werkleven weer gaan beginnen. Ik zal eerlijk toegeven, dat vind ik niet zo erg. Ik gun het jullie allemaal enorm om lekker op vakantie te gaan en lekker bij te komen, maar ik moet toegeven dat al die leuke foto’s op Facebook van vakantie hier, vakantie daar me toch wel een klein beetje jaloers maakte!! Maar goed, hopelijk hebben jullie allemaal lekker genoten!!!

Hier gaat het eigenlijk nog steeds hetzelfde als een maand geleden :-O Ik werk nog steeds evenveel uren en om heel eerlijk te zijn is het af en toe best wel een beetje zwaar. Ik heb het enorm naar mijn zin met de mensen hier, die zijn echt heel erg aardig. En na mijn vorige stage is dat echt enorm belangrijk voor me, dus daar ben ik erg blij mee. Ook leer ik erg veel hier in de keuken, zowel over koken als over hoe alles er in de keuken aan toe gaat. (zowel de positieve als de negatieve dingen :-P) Ik heb elke dag een andere naam hier in de keuken. De chef vind het leuk om mensen andere namen te geven. Martina heet Marti of Marta. Dario heet Moresco. Axel heet Principe. En ik…tja….de ene dag heet is Margarita…de andere dag ineens wel gewoon Carmen. Soms roept hij een naam en weet ik gewoon echt niet of hij mij nu bedoelt of niet...Maar de naam die toch het meest gebruikt wordt voor mij is Carmella. Er is blijkbaar een liedje ‘Carmella la bambola’ of zoiets. De chef vind dit een erg leuk liedje dus heeft hij mij Carmella ‘gedoopt’. Als hij in de stress zit is hij niet goed meer met namen en dan heet ik dus Margarita. Maar andere momenten heet ik Carmella. Nou ja goed het kan erger! :-) 'Carmella, vieni qua' is dan ook een zin die ik erg vaak hoor elke dag!!

Ik zal toegeven, met zoveel uren werken en zo weinig rust is het af en toe best wel zwaar. Maar ondanks alles ben ik heel erg blij dat ik wel deze kans krijg hier en dat ik hier in dit sterrenrestaurant deze maanden mag werken. Deze kans krijg je niet zomaar en dat besef ik me heel erg goed. En de dingen die ik in deze maanden leer, kan je niet zomaar ergens anders leren, in alle opzichten.

Afgelopen 15 augustus hebben we hier een feestdag gehad. Niemand weet eigenlijk wat we nu vierden. Ik heb het aan meerdere mensen gevraagd, maar niemand wist echt antwoord te geven. ‘Tja we vieren dat het zomer is ofzo…’, ‘hmm ja goede vraag we vieren die dag en dan eten we veel’. Ah ja okee nu weet ik waarom het een feestdag is!! En veel eten doen jullie hier in Italië elke dag, ook als het gen feestdag is :-) In ieder geval was er een groot buffet buiten waardoor er dus veel werk was die dag. Ook was er een dessert buffet dus ook wij in de patisserie hadden veel werk aan de winkel. Wel was het heel erg leuk om dit te doen en mee te maken. Alle desserts in kleine versie gemaakt wat erg schattig was en leuk om te doen. Het was een lange dag zonder pauze, maar toch wel een hele leuke dag.

Mij werd verteld dat we het tot ‘Feragosto’ (zo heet de beroemde feestdag) erg druk zou zijn en dat het daarna veel minder druk zou worden. Nou niet dus!! Afgelopen week nog steeds enorm druk gehad. Afgelopen weekend zelfs 35+ gasten in het sterrenrestaurant (eigenlijk is 30 de absolute max) en ook nog eens zo’n 50 gasten in het restaurant van het hotel. Dat was dus rennen, vliegen, hollen en springen. Gelukkig is wel alles goed gegaan. Komend weekend hebben we een bruiloft voor 130 gasten. Gelukkig hebben ze het slimme besluit genomen om daarnaast ook gewoon de restaurants open te gooien, 130 personen bruiloft is namelijk wel erg weinig, daar kan nog wel wat bij! :-O Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. We gaan het zien! Wel ook erg leuk om mee te maken denk ik. Wij moeten als patisserie een enorme fruittaart maken, dus ben benieuwd hoe die gaat worden!!

Verder slaap ik nog steeds in de woonkamer, en dit gaat helaas ook niet veranderen. De stagiaire die eind deze maand weg zou gaan, moet toch nog een maand blijven. Ondanks dat ik dus niet haar bed en kamer krijg, vind ik het wel erg leuk dat ze blijft. Er zijn al een aantal mensen weg gegaan en komende maand gaan er nog een paar mensen weg, ivm sluiten van het restaurant half oktober. Ik vind het best jammer dat steeds meer mensen weggaan, dus dat zij nog een maand blijft vind ik eigenlijk alleen maar leuk. Een mannelijke stagiaire is ook al weggegaan, waardoor ik wel een oplossing heb gevonden voor het ‘woonkamerprobleem’. Ik heb drie matrassen bij elkaar kunnen sprokkelen hier in huis, (vraag me niet hoe), en die heb ik nu naast elkaar rechtop neergezet dus ik heb een eigen muur gecreëerd. Dit werkt wel, er is nog een opening waar ik zelf door naar ‘binnen’ kan, en verder heb ik een mooie muur. Natuurlijk is er nog geluidsoverlast, maar dat is er in alle kamers en in het hele huis, dus dat maakt niet zoveel verschil. Dus ik heb nu een soort van eigen kamer gecreëerd :-)

Zo, nu nog ruim 6 weken te gaan, al 5 weken gehad. Ondanks dat het soms even zwaar is, gaat de tijd toch wel redelijk snel. Als het goed is gaat het nu langzaam wat rustiger worden omdat het seizoen nu langzaam over is, dus dat zou wel lekker zijn. Vooral als er minder hotel gasten zijn zou mooi zijn, dan kan er meer gefocust worden op het Michelin restaurant. Even afwachten hoe het gaat lopen.
Zo, ik ga nog een klein half uurtje mijn ogen sluiten en dan moet ik weer aan de slag voor de avonddienst. Ik wens jullie allemaal een hele fijne avond, een fijne vakantie voor degene die nog vakantie hebben, en veel succes met werken voor degene die weer gaan beginnen (of al een tijd weer bezig zijn).

Heel veel groetjes en een knuffel,

Carmen a.k.a. Carmella

  • 29 Augustus 2016 - 17:27

    Karel:

    Nou Carmetto, da's niet voor de poes. Ik heb veel respect hoe je het doet onder kennelijk niet altijd ideale omstandigheden. Groetjes. Oom Karel

  • 29 Augustus 2016 - 20:57

    JorianneR:

    Hoi Carmen,

    pfff.... nog steeds heftig en veel uren en veel leren en misschien iets te weinig rust en ruimte om er ook echt van te genieten! aan de ander kant : nog steeds veel leren en dat in zo'n sterren tent!!! om ten volle te begrijpen wat je daadwerkelijk allemaal geleerd hebt, komt straks als je weer terug bent en alles n plekje hebt kunnen geven, maar my god, je zal zelf versteld staan!(alleen dat voelt nu natuurlijk niet zo als je al kapot moe bent en dan nog de avond zal moeten volmaken! Respect meid, dat heb ik voor al je geploeter... maar t komt goed!
    ps. de 15e is natuurlijk gewoon de viering van MIJN verjaardag!!! simpel! (nou ja... officieel is dat de al eeuwenoudekatholiekeviering van : 'Maria ten hemel opneming' | valt 'toevallig 'samen met mijn geboortedag!
    Jammer dat ik zelf niet heb mogen genieten van dat heerlijke buffet!!!!

    Carmen, je doet het meer dan OK! wees trots op jezelf en probeer ook n bieteke te genieten van je vrije minuten!
    hartelijke groeten, jorianneR

  • 30 Augustus 2016 - 16:48

    Jos:

    Wat een verhaal weer en dat je er af en toe van baalt is begrijpelijk.Maar het eind is in zicht en dan op naar de officiele afsluiting vaneen zwaar maar mooi en apart studiejaar.En vooral een goede voorbereiding voor jouw keuze welk deel van het werk in de hotellerie/restaurantwezen je het best bevalt. Succes met het vervolg.Groeten, Elly en Jos

  • 02 September 2016 - 19:06

    Mama:

    Lieve mop,
    Je bent een bikkel!!! Knap hoor om dit zo vol te houden! In Nederland zou dit niet eens mogen, wij hebben hier Arbo normen! Die hebben ze daar misschien ook, maar lappen ze aan hun laars!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Hallo allemaal, Ik ben Carmen Groeneveld. Vanaf 13 januari zal mijn studie aan de University of Gastronomic Sciences beginnen in Bra, Italië. Hier zal ik een jaar de Master in the Slow Art of Italian Cuisine volgen. Omdat ik van velen het verzoek heb gekregen om weer een blog te schrijven, net als toen ik in Barcelona zat, heb ik besloten om dat weer te doen. Vandaar bij deze mijn blog die ik geregeld zal bijhouden vanuit Italië. Ik hoop dat jullie er veel leesplezier aan zullen beleven. Groetjes Carmen

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 40451

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

University Of Gastronomic Sciences

Landen bezocht: