Time flies! - Reisverslag uit Pianetto, Italië van Carmen Groeneveld - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Pianetto, Italië van Carmen Groeneveld - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

29 Juni 2016 | Italië, Pianetto

Lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Ik hoop dat alles goed gaat ondanks alle regen in Nederland!!
Ik zal jullie niet al te jaloers maken maar hier is de zomer aangebroken. Ook een nadeel aangezien ik de zolder kamer heb zonder airco en dus in een sauna leef. 'Koop een ventilator' kun je dan zeggen. Ja die heb ik maar die blaast de lucht die al in je kamer is dus het is dan net of er iemand voor je zit die de hele tijd warme lucht in je gezicht blaast, niet echt fantastisch dus :-). Maar nogmaals ik zal niet klagen want verder is het warme weer natuurlijk héérlijk!!!

Twee weken geleden dinsdag en woensdag zijn we op studietrip geweest naar Verona, of in ieder geval meest van de tijd in de buurt. Ik moet toegeven dat ik me van te voren een beetje druk maakte of we wel voldoende zouden eten, aangezien er voor dinsdag alleen maar rijstvelden en champignon kwekerij op de planning stond, zonder vermelding van lunch. Dus ik was een beetje bang dat we moesten leven op rauwe rijst en rauwe champignons. Daarbij zouden we woensdag om 18 terugrijden en om 22 in Bra aankomen dus precies tijdens etenstijd in de bus zitten. Heb er twee nachten van wakker gelegen of we wel te eten zouden krijgen!! :-)
Op dinsdag zijn we vroeg vertrokken aangezien het een busreis was van 4u. Rond een uur of 11 kwamen we aan bij een biologische wijn boerderij. Super mooie plek en hele mooie omgeving. Hier hebben we een rondleiding gehad, en vervolgens een wijnproeverij met een buffet van heerlijke worst en kaas met brood. Was erg lekker en erg interessant. Daarna zijn we naar een restaurant/bedrijf geweest dat zelf met de hand alle pasta maakt. Wat was dit leuk zeg. Boven het restaurant was een keuken waar ze de vullingen voor de ravioli maakten, en in de ruimte ernaast zaten allemaal oudere vrouwen met de hand de pasta te maken en te vullen, fantastisch om te zien. Deze vrouwen deden dit al jaren en wisten niet beter, maar deden het nog steeds met evenveel passie. Heel erg gaaf om te zien, we hebben ook nog even mogen helpen wat deze vrouwen helemaal leuk vonden en wij natuurlijk ook. Daarna hebben we (gelukkig) nog de verschillende pasta's mogen proeven. Na dit bezoek zijn we doorgereden naar Verona. Hier hadden we 2 uur vrije tijd voordat we naar het hotel gingen, net buiten Verona. Hier hebben we dus heerlijk rondgelopen, het zogenaamde 'balkon van Julia' bekeken en een heerlijk ijsje gegeten, haha ja dáár ga je voor naar Verona!!! Daarna hebben we nog met de hele groep een drankje gedronken voordat we met de bus naar het hotel gingen. S Avonds hebben we een pizza gegeten in een restaurant bij het hotel. Na helemaal nat geregend te zijn van het terug lopen van het restaurant naar het hotel (dit was 3 minuten lopen dus je kunt je voorstellen hoe hard het regende), een heerlijke douche genomen en lekker geslapen.
Volgende ochtend lekker ontbijt en op pad naar de volgende locatie. Ik dacht dat we rijstvelden gingen bezoeken, echter hebben we geen rijstveld gezien. We zijn naar een bedrijf gegaan dat heel veel lieve dieren had, groenten en fruit en een molen om rijst te malen tot meel. Ook hadden ze een restaurant waar we een kookworkshop hebben gehad. (Dit gaf me iets meer hoop op een lunch :-P) hier hebben we uitleg gekregen over koken met rijst, en vervolgens hebben we een 7 gangen tasting menu gehad met wijn dus gelukkig toch voldoende eten gehad! :-P
Om de dag af te sluiten nog naar een champignon kwekerij geweest. Aangezien champignons groeien uit mest was dit geen plezierige plek om te zijn. :-O
Na een rondleiding langs alle fasen van het mest proces (héérlijk) gingen we (gelukkig) naar binnen. Hier groeiden de champignons en konden we dus eindelijk de champignons zien wat erg interessant was en leuk om te zien. Ze werden handmatig 'geoogst' dus een hele klus. Daarna met de bus terug, was een heerlijke stille reis aangezien iedereen voor Pampus lag. :-P
Wel bijna een aanrijding gehad onderweg, ik was de enige die wakker was en zag de vrachtwagen naast ons zo op ons af komen om een baan op te schuiven terwijl daar reden, de bus kon net op tijd remmen en toeteren, we lagen alleen wel bijna met z'n allen door het raam en in de vangrail...maar goed we hebben het overleefd, Italianen rijden nu eenmaal niet super veilig.
Al met al dus een hele leuke trip en gelukkig ook uiteindelijk voldoende lekker eten!!

Nu in de laatste twee weken van school voordat de tweede stage gaat beginnen. Tijd is weer erg snel gegaan. Wel twee hele drukke weken. Vorige week mijn tasting test moeten doen voor mijn Master Thesis. De test is nu gedaan dus nu nog uitwerken. Deze week 4 examens gehad, waarvan vanochtend 3, en volgende week nog 5 examens te gaan. Dus drukke twee weken. Maar volgende week donderdag zijn ze achter de rug dus dan kan ik lekker onderuit met een glas wijn. En.....gelukkig worden we beloond met een week studietrip naar Toscane van 11 tot 15 juli. Dus dat is natuurlijk geen straf! Deze keer hebben ze het heel goed gepland aangezien de studietrip de laatste week is voor de stage en we vorige keer na Sicilië nog examens hadden. Dus nu is het echt een soort van weekje vakantie :-)

Verder natuurlijk druk met het kiezen van een stage. Aangezien ik op mijn eerste stage niet alles heb kunnen leren wat ik wilde leren wil ik natuurlijk wel een goede keuze maken dit keer. Als de school alles goedkeurt en het restaurant ermee akkoord gaat ga ik waarschijnlijk van juli tm oktober in Toscane stage lopen bij een 1-sterren restaurant in Forte Dei Marmi. Maar goed eerst even afwachten hoe het allemaal loopt, het is ten slotte Italie dus elke dag kan dit weer veranderen. :-)

Goed, dat was het weer even voor nu denk ik. Ik hoop dat in Nederland verder alles goed gaat!

Heel veel liefs, Carmen

  • 29 Juni 2016 - 11:40

    Oudtante Bella:

    Lieve Carmen, wat is het weer leuk om je verslag te lezen en je foto's te bekijken. Kan me voorstellen dat je bang bent dat je nauwelijks iets te eten krijgt. Volgens mij moet je echt honger lijden daar in Italië. In Nederland stinkt het niet zo bij champignonkwekerijen. Champignons worden gekweekt op paardenmest en die wordt door ammoniakwassers van de ergste stank ontdaan. Ik heb namelijk gewerkt voor de Stichting Champignonteeltbevordering in het Westerkwartier van Groningen. Het is een hele schone teelt.
    Heb je nog kans gezien om de opera in Verona te bekijken?
    Meisje succes met de examens en tentamens, een fijne studieweek en ik zal voor je duimen dat je stage doorgaat in Toscane. Liefs en een dikke knuffel, ook van André

  • 29 Juni 2016 - 12:52

    Miranda:

    Hi Carmen,

    Leuk om weer eens wat van jouw avonturen te mogen lezen. Je maakt een hoop mee daar en buiten je studie geniet je er onwijs van. Leuk om over Verona te lezen. Wij gaan 3 weken touren door Italië.
    1 week toscane, 1 week gardameer en 1 week venetiaanse kust. Dus ik lees jouw Verona-avonturen met dubbele belangstelling.

    Wij willen in ieder geval een kookworkshop gaan doen in Toscane.

    Spannend weer met al je examens. Alana zit ook met smart op haar cijfers te wachten (heel herkenbaar voor jou haha). Ik hoop dat je snel wat hoort over je stageplek zodat je weer aan een nieuw avontuur kan beginnen.

    Liefs van ons uit Zoetermeer xx

  • 29 Juni 2016 - 20:50

    Mama:

    Hahahaha, waar zou je toch zijn zonder eten???!!!!! Stel je voor dat onderweg geen lunch krijgt!!! Ja, je hebt de pech dat zowel je vader als je moeder uit een bourgondisch nest komt

  • 16 Juli 2016 - 06:54

    Marianne:

    Hoi Carmen,

    Wat een mooie verhalen en wat maak jij een hoop mee!
    Geniet van de laatste maanden in het prachtige Italië.
    Gisteren gezellig koffie gedronken met je mams en heb gehoord
    dat jullie ook samen genieten in Bra. Koester zulke fijne momenten.
    Succes met alles.
    Groeten uit een iets warmer Gouda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Hallo allemaal, Ik ben Carmen Groeneveld. Vanaf 13 januari zal mijn studie aan de University of Gastronomic Sciences beginnen in Bra, Italië. Hier zal ik een jaar de Master in the Slow Art of Italian Cuisine volgen. Omdat ik van velen het verzoek heb gekregen om weer een blog te schrijven, net als toen ik in Barcelona zat, heb ik besloten om dat weer te doen. Vandaar bij deze mijn blog die ik geregeld zal bijhouden vanuit Italië. Ik hoop dat jullie er veel leesplezier aan zullen beleven. Groetjes Carmen

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 40456

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

University Of Gastronomic Sciences

Landen bezocht: