Terug in de schoolbanken! - Reisverslag uit Pianetto, Italië van Carmen Groeneveld - WaarBenJij.nu Terug in de schoolbanken! - Reisverslag uit Pianetto, Italië van Carmen Groeneveld - WaarBenJij.nu

Terug in de schoolbanken!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

29 Mei 2016 | Italië, Pianetto

Lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Ik hoop dat alles goed gaat met jullie? Lekker genoten van het lekkere weer in NL de afgelopen tijd?
Ben ik in Italië, een van de warmste landen van Europa, is Nederland voor het eerst OOIT het wármste land van Europa met 27 graden!!! En net die dag hadden wij hier stromende regen met 18 graden....top!! Nederland moet weer net bijzonder zijn als ik er niet ben!!
Maaaaar.....hier is dan ook eindelijk de zomer aangebroken! Ik heb mijn zomerkleren tevoorschijn gehaald en we kunnen eindelijk op de terrasjes zitten en ook 's avonds nog gewoon lekker buiten zitten! Heerlijk! Zeker aangezien hier de afgelopen twee vrijdagen en de komende zes vrijdagen een leuk evenement is buiten met muziek, lekkere drankjes en lekker eten! Heerlijk buiten gezeten en gedronken met gezellige mensen afgelopen vrijdag!! Nu ik dit type breekt net de onweer los hier maar goed dat zien we maar eventjes door de vingers :-)

Mijn laatste week in de Mensa ging eigenlijk wel goed (als je Lapo niet meerekent natuurlijk ;-P) De overige mensen in de Mensa zijn enorm aardig dus de sfeer was verder afgezien van die ene persoon erg goed. Ook veel mensen die bereid waren om mij veel te leren wat natuurlijk erg leuk was. Daarbij heb ik elke dag in de lunchpauze brood en salade mogen 'uitdelen' aan de studenten van de school dus iedereen herkent me ineens op school en zegt me gedag! Leuke bijkomstigheid, ondanks dat ze me waarschijnlijk kennen als 'het broodmeisje' :-)
Deze laatste week was wel wat chaotisch aangezien er heel veel events waren door de week en ook in het weekend een heel groot event was waar heel veel voorbereidingen voor waren. Als extra event heb ik met Ian (medestudent van mijn master) een pasta teambuilding workshop moeten begeleiden. Mijn plin (soort van ravioli) zijn niet perfect, maar wat had ik toch een goed gevoel over mijn plin na deze workshop! :-) Maar, deze mensen hebben wel énorm veel nieuwe pastavormen bedacht en ontdekt!!! :-P
Verder had Lapo 4 kratten konijnen besteld om uit te benen voor Ian en mij. Dat was een lange avond om al die konijnen uit te benen....maar wel enorm leuk en leerzaam om te doen!!
Al met al veel geleerd dus in deze twee weken en ondanks dat mijn wekker elke dag om 5.30 stond (ik ben écht een ochtendmens :-P) heb ik toch een hele leuke tijd gehad!

Nu weer in de schoolbanken. Is toch wel weer even wennen en omschakelen moet ik zeggen. Ik heb nu ruim twee maanden 'gewerkt' en ik ben ruim twee maanden fysiek bezig geweest, en nu moet ik ineens weer mijn hoofd gebruiken en leren voor tentamens en een thesis schrijven. Is wel even wat anders. Maar ook weer erg interessant en erg leuk om weer nieuwe theoretische dingen bij te kunnen leren. Dat is natuurlijk ook deels waarom ik hier ben. En gelukkig wisselen we de theorie nog steeds af met praktijk, en we hebben gelukkig alweer wat studietripjes in het vooruitzicht waarvan 1 langere naar Toscane in juli! :-) En voordat jullie denken 'wat een leven'....................nee sorry jullie hebben gelijk inderdaad wat een leven!
Afgezien van dat ik ook enorm mijn best doe voor school natuurlijk! :-)

Afgelopen week stond het uitbenen van een dier op de planning voor in de les. Het zou een konijn of een kip worden, afhankelijk van wat er geleverd zou worden. Ik dus de hele dag geduimd voor een kip omdat ik het konijn al gedaan had in de Mensa natuurlijk, en gelukkig heeft het duimen gewerkt en is het inderdaad een kip geworden! Dat is nog en hele klus om een kip fatsoenlijk uit te benen. Eerst de kop en de nek eraf hakken (Ja die zie je er in de winkel niet meer aanzitten!! Deze keek mij met open ogen nog aan, en hij vroeg nog net niet 'wat ga jij met dat mes doen?') Daarna de poten eraf snijden. Dan een stukje van de buik open snijden, je hand erin steken en alle ingewanden eruit trekken. Wat een heerlijk klusje is dat zeg. Bij de eerste kip kon ik het nog op mijn medestudent Rebecca afschuiven, maar de tweede keer draaiden de rollen natuurlijk om :-O
En vervolgens alle stukken van de kip uitbenen. Een hele klus maar wel leuk om te doen en veel van geleerd!! Dan zie je ook ineens hoe gezonde biologische kip eruit ziet, en die hebben dus geen volgespoten kipfilets in zich!!

Ook een management les gehad vandeweek. Vroeg me al af waar dat over zou gaan aangezien ik natuurlijk vier jaar management heb gestudeerd. Dat was gelukkig een lesje iets rustiger aandoen voor mij aangezien hij over business modellen en business plannen ging vertellen...en laat ik daar nou net zo'n vijf van geschreven hebben op de Hotelschool! :-)

Verder veel geleerd al de afgelopen weken en nog veel mooie lessen te gaan komende tijd. Komende woensdag een hele dag les over sensory analysis van de directeur van het Nordic Food Lab. Her bekendste lab van de wereld en het lab wat bij Noma, het beste restaurant, hoort. Dus ik ben erg benieuwd!!

Hopelijk gaat met jullie ook alles goed! Komend weekend weer een leuk weekend voor de boeg aangezien mijn ouders gezellig langskomen om mijn verjaardag te vieren!

Heel veel liefs,

Carmen

  • 29 Mei 2016 - 20:04

    Mama:

    Heb ik toch net, een half uur geleden met je geskypt, vraag ik of er nog 'nieuws' is.........en dan vertel je niet, dat je op studiereis naar Toscane gaat..........!!!!!!.
    Wat een straf weer!!
    Konijnen en kippen uitbenen!!! Als je je zelf in de vinger snijdt, en het bloedt, dan val je flauw..... En bij die beesten heb je nergens last van???!!!!!
    wat je allemaal al niet leert op die school! Dus ik wil je nooit meer horen over ' bloed'!!!! Haha
    Nou, geniet nog lekker en.........tot op je verjaardag!!!!!
    Liefs, mama xxxx

  • 29 Mei 2016 - 20:11

    Miranda:

    Hi Carmen, toch ook weer leuk om weer met je neus in de boeken te duiken en weer op die mooie universiteit te zijn. Maar een studietripje in t vooruitzicht is ook altijd leuk. Wij zijn toevallig in juli ook in Toscane. In de Chianti, dus wordt voor Aad lekker wijntje proeven

  • 30 Mei 2016 - 11:07

    Jos En Elly Hulst:


    Hoi Carmen,

    Leuk dit verslag. Je hebt een hoop aparte dingen meegemaakt!
    Weer terug naar de schoolbanken is wel een leuke afwisseling!
    Dat je naar Toscane gaat is ook fantastisch! Dat een meisje van 21 (bijna 22) zoveel
    meemaakt in een ander land is een mooie ervaring!
    Carmen, wij feliciteren jou alvast met je verjaardag!
    En een gezellig weekend met paps en mams!

    Liefs Jos en Elly

  • 30 Mei 2016 - 11:24

    J.arzt.:

    Lieve Carmen, wat leuk dat je konijnen en kippen hebt moeten uitbenen , dat heeft opa ook al vaak gedaan, alleen stinkt het erg bij wilde konijnen, doch alles went op den duur,toch. Leuk dat je weer een excursie naar Toscane gaat doen, wij wensen je heel veel succes. Wij zijn blij, dat het op school goed gaat, maar we missen je erg. Nou veel liefs van opa en oma.xxxxx

  • 30 Mei 2016 - 23:27

    Ed:

    He Carmen! Die kip van jou, die zonder kop, die zak ik vandaag bij de poelier liggen! Leuk te weten dat jij die voor mij hebt klaargemaakt! Toch was t wel n makkie he, zo'n kip.... reken op een nijlpaard of een giraffe bij je examen, he?

  • 01 Juni 2016 - 18:49

    Oudtante Bella:

    Zijn net terug van onze fietsreis Salzburg - Grado (bij Venetië) en dan is het toch erg leuk om je interessante blog te lezen. Vind ik fantastisch dat je straks zelf konijn en kip kunt uitbenen. Zo te lezen is het een heel afwisselend studiejaar waarin je ontzettend veel leert. Geweldig hoor! Meisje alvast gefeliciteerd en een heel gezellig weekend met je ouders. Liefs, ook van André, Bella

  • 01 Juni 2016 - 22:13

    Marjo:

    Hoi Carmen, je verhaal over het konijn en de kip doet mij denken aan vroeger. De tijd op de boerderij dat opa de kip net iets te vroeg los liet. Deze dan zonder kop rond liep. Dat het schoonmaken van de kip van binnen een apart gebeuren is. Mijn nichtje ( op en top biologisch ) vertelde laatst dat zij iedere keer bij het slachten van hun kippen aan de instructies van mijn vader dacht. Dus je verhaal roept bij mij nostalgie op.
    Fijn dat je ons weer op de hoogte hebt gebracht met een up - date van je leven in Bra.
    Morgen - 2 Juni - is een speciale dag. Jij viert dan je 22ste verjaardag. Geweldig omdat samen met je ouders te kunnen doen. Wij sturen je een PROFICIAT en een hele dikke verjaardags knuffel. Geniet van die dag en
    de komende dagen samen met mams en paps. Hopelijk schijnt het zonnetje voor je.
    Lieve groetjes uit een nat en regenachtig zuid - limburg. Julia en Marjo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Hallo allemaal, Ik ben Carmen Groeneveld. Vanaf 13 januari zal mijn studie aan de University of Gastronomic Sciences beginnen in Bra, Italië. Hier zal ik een jaar de Master in the Slow Art of Italian Cuisine volgen. Omdat ik van velen het verzoek heb gekregen om weer een blog te schrijven, net als toen ik in Barcelona zat, heb ik besloten om dat weer te doen. Vandaar bij deze mijn blog die ik geregeld zal bijhouden vanuit Italië. Ik hoop dat jullie er veel leesplezier aan zullen beleven. Groetjes Carmen

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 40464

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

University Of Gastronomic Sciences

Landen bezocht: